Слово владики Василія Івасюка до представників молодіжної комісії Коломийської єпархії

«Христе, світло істинне, що освітлюєш і освячуєш кожну

людину, яка приходить на світ!» (Молитва. Час перший)

 

Вступ. Найкращою проповіддю для молоді, щоб повернути її до життя у Церкві – це освітити її живим свідчення віри священника і сумлінно засвітити світло на гідне виконання християнами обов’язків свого стану.

І). «Я – путь, істина і життя» (Ів.14:6). Ці слова Ісуса Христа вказують на процес повернення молоді до Церкви, хоча вона буде заперечувати традиційні цінності. Здається, що серйозно розмовляти з людьми до тридцяти років намарне. Однак відмовитися від цієї спроби не маємо права, тому що молоді люди будуть втрачені назавжди для Церкви, держави і для самих себе. Наш приїзд у духовно-молодіжний центр, що у Дорі якраз і призначений, щоб шукати доступні форми проповідей Євангелія і допомогти сучасним молодим людям знайти Бога у їхніх пошуках.

Молодь росте охрещена в храмі Божому, але її ще треба зуміти залишити у Церкві. Детальніше прослідковуємо ось такий путь людини: хрещення дитини у храмі, потім підготовка до першої Сповіді і першого Причастя, благословення на закінчення школи і початок навчання у вузі, благословляємо Подружжя, не часто відвідують храм, сім’я, робота і немає часу, хвороба, уділяємо останню тайну Єлеопомазання і творимо чин похорону. Завдання священика від Хрещення дитини аж до закінчення її життя, допомогти активно жити у дусі Євангелія. Молоде покоління вчиться у школі і має пізнавати життя, а якість освіти навчання по інтернету немає належного рівня. «З думки пізнається мудрість, а освіта з мови язика» (Сирах 4:24). Молоді люди хочуть пізнавати і розуміти той незнаний інший світ. Знання про нього потрібно збирати по частинках. Священики відповідають за проведення уроків «Християнської етики», хлопці збираються у «Вівтарні дружини», а дівчата у «Марійські дружини». Вивчення філософії розглядає внутрішній світ людини. Навіть Літургія не завжди дає відповіді молодим людям на їхні запитання, оскільки в ній треба брати живу й активну участь. Інакше їм буде не цікаво і скучно.

Літургія не змінюється віками, лише актуалізується, починаючи від Різдва Христового. І таке знання поєднує нас із християнами, котрі жили задовго до нас і моляться тепер разом із нами вже в іншому світі, котрий молодь ще має пізнавати. Священики повинні бути задіяні у процесі навчання молоді, бути доступними і спілкуватися з ними, ділитися свідченнями і слухати одне одного у спокійній атмосфері без напруження.

ІІ). Бог ніколи не є джерелом страждань, бо джерелом страждань є люди і вони часто судять інших. Молодь нині дуже різна і не сприймає свою хресну дорогу, хоча вона приходить до них і без їхньої згоди. Мода диктує молодим свій стиль одягу, слухають різну музику, мають свої захоплення, а про терпіння ніхто не думає. Ось такі молоді люди приходять у Церкву і душпастир повинен вийти до них з радістю та зуміти залишити їх в храмі назавжди. Ось це і є мистецтво – володіти Словом Божим. Молоді люди повинні навчитися розрізняти добро і зло, а навіть відтінки гріхів. Нині важко старшим бути серед молодого світу, а молодим знайти своє місце серед віруючих поважного віку. Іншими словами – це проблема вічна, яка називається «Батьки і діти».

Через молодіжні організації приходять молоді люди до храму, котрі скептично ставляться до релігії, християнства, Церкви і Бога. Однак їх привела цікавість почути щось особливе, щоб їх могло зацікавити і тут священик повинен готуватися до цього дня кожний день. Чи готове духовенство не знаю, хоча повинно бути готовим! Віра робить людину вільною і творчою. Основними умовами успіху є віра, знання і вміння застосувати їх на практиці. Іншими словами, стати кваліфікованими спеціалістами своєї справи. Вільними духом українці є Тарас Шевченко, Іван Франко, Ліна Костенко, владика Софрон Дмитерко та багато інших.

Фінансова криза наштовхує нас на думку, що повинна бути гармонія між матеріальним і духовним життям. Всі молоді люди хочуть бути щасливими, незалежними, вільними та брати все від життя вже і зараз. Благополуччя досягається в цьому і майбутньому житті, коли постійно екзаменуєте свої думки, совість, слова, справи. Суть цього шляху полягає у всецілому відданні себе волі Божій. Любов до волі Божої повинна бути такою сильною, щоб непомильно продовжувати йти за нею, керуючись компасом заповідей Божих, що приведе нас до спасіння.

Молоді люди кажуть: «Я нічого вам не зобов’язаний і нічого не винен та не повинен зробити». І це дуже правильна позиція, бо Господь подарував вам свобідну волю. І вибирати собі жити у тому незнаному світі у небі чи бути у пеклі – це ваша свобода! Подвижники часів Київської Русі навчають, щоби ви не дозволили марноті лукавого світу притягнути вас до себе, а радше подивіться на закінчення кожної справи і на прогноз закінчення особистого життя. Можете спитатися нас: «Що таке свобода?». Відповідь дуже проста: «Йти у житті за волею Божою і не спокушати свого ближнього!». І такою дорогою зустрінемо Бога.

Висновки. «Стій при завіті твердо, перебувай у ньому і виконуй його аж до постаріння» (Сирах 11:20). «Життя справді складне, і єдиний у нього підручник – досвід.» (Григір Тютюнник).

Пресвята Богородице, Мати Божа Неустанної Помочі, прославлена у Коломийській іконі «Це Мати твоя» будь молодим людям Матір’ю і Заступницею у терпінні, щоб здобути спасіння.

Господи благослови молодих людей бути щасливими, любити Україну, мову і традиції свої. Амінь.

Благословення Господнє на вас!

+Василь Івасюк

Правлячий Архиєрей

Коломийської єпархії

16 листопада 2020 року Божого

с. Дора (Молодіжно – катехитичний центр)


Послання і проповіді